Forlårs øvelser til din næste bentræning

Mangler du inspiration til nye forlårs øvelser til din næste bentræning? Ben er ikke ligefrem kendt for at være den muskelgruppe, som flest ser frem til at træne. Tværtimod. Derfor handler det om, at du finder nogen øvelser, som du virkelig godt kan lide at lave samt ser gode resultater fra. Det vil give dig mere motivation til at komme afsted og få trænet dine ben og dine forlår.

Der findes et hav af forlårs øvesler. Nogen er bedre end andre, men det kommer ofte an på, hvad dit mål med træningen er. Der findes meget eksplosive øvelser, hvor der er fokus på fart og hurtighed. Andre øvelser har derimod mere fokus på styrke og hypertrofi.

Derfor er det vigtigt at træne forlår

Der er mange gode grunde til, at du skal sørge for at træne dit forlår. Forlårs musklen er en af de største muskler i hele kroppen. Du bruger den rigtig meget hver eneste dag og den har mange forskellige funktioner. Derfor er det vigtigt, at du får musklen styrket.

Din forlårs muskel sørger blandt andet for at holde styr på dit knæ og styrke området omkring dit knæ. Det er godt for at undgå dumme og alvorlige knæskader. Du kommer derfor ikke til at mangle en god grund til ikke at få trænet dit forlår. Herudover kan du også træne på en række forskellige måder alt efter, hvad du ønsker at opnå med din træning.

Leg extension

Hvis du gerne vil ramme dit forlår på en nem og god måde, så kan du med fordel køre leg extension. Denne øvelse køres i en maskine, så du har brug for maskinen til at køre øvelsen. Den udføres ved, at belastningen ligger som noget, der skubbes med dine ben. Vægten er ved dine ankler, hvorefter du løfter benene op i et stræk, hvor du på den måde træner dit forlår.

Squat

Squat er en af de bedste benøvelser. Den rammer rigtig mange forskellige muskelgrupper og kan udføres på en række forskellige måder. Det kan både være en front squat, back squat, jump squat eller koblet squat for blot at nævne nogle af variationerne. Generelt set er det et knæbøj, hvor du træner muskulaturen i benene, da du har modstand, når du skal op i strakte ben igen efter, at du har bøjet benene.