Strid om skel få hjælp fra en landinspektør

Strid om skel få hjælp fra en landinspektør

Strid om skel få hjælp fra en landinspektør kan være nødvendigt, det er en objektiv mægler der forholder sig til fakta og lovgivningen. Det er skellets talsperson og ikke de involverede partere. 

Er du i strid om skel få hjælp fra en landinspektør

Står du i den situation, at der er opstået en konflikt mellem dig og din nabo, så er der hjælp at hente. Det kan ikke betale sig at lade sagen trække i langdrag, for det gavner ingen af de involverede partere. 

 

Det er muligt at kontakte landinspektøren af egen interesse, men der kan også indgås en fælles beslutning om at få problemet afklaret. Det kan anbefales at indgå i dialog med sin nabo, da det giver de bedste resultater og så kan I dele omkostningerne.

Nødvendige informationer forud for arbejdet.

Landinspektøren indhenter de nødvendige oplysninger forud for opgaven. Før mæglingen og opmålingen skal foretages, skal diverse servitutter, lovgivninger og matrikelkort gennemgås. 

Her kan landinspektøren finde alle de informationer der er nødvendigt. Her kan der også skabes et overblik over matrikelkortet, som viser skellets placering mellem de respektive grund. 

Strid om skel få hjælp fra en landinspektør, som er skellets talsperson

Ved at benytte sig af en landinspektør i disse situationer, får de involverede en objektiv mægler. Landinspektør tager ikke nogens parti, men forholder sig til de fakta og oplysninger der foreligger for grundene. Endvidere foretager landinspektøren nye opmålinger af skellet, så det bliver synliggjort for grundejerne.  

 

Landinspektøren forholder sig til skellet og er derfor skellets talsperson. Det vil sige at landinspektøren forholder sig objektiv til de involverede. Det kan være nødvendigt, at indgå i konflikthåndtering, hvilket også er en opgave landinspektøren besidder. 

Ajourført oplysninger

Det er muligt at få de nye indhentede oplysninger og opmålinger ajourført de rette steder. Det betyder at det bliver tinglyst og synliggjort i GEOdatastyrelsen. På den måde bliver matrikelkortet opdateret, så alt er på plads. 

 

Det bliver kun ajourført, hvis det er noget de involverede partere ønsker landinspektøren skal foretage.